Ny rolle for Siv Hege
Siv Hege Aspelien (50) trer inn i rollen som daglig leder i Raufoss IL Fotball bredde. Administrasjon
Raufoss IL Fotball organiserer barne- og ungdomsaktiviteten i klubben, amatørfotballen på seniornivå samt anleggsdriften. Nå er det klart at Siv Hege Aspelien, med mange års erfaring som spiller, frivillig, administrativ leder og styremedlem, tar stafettpinnen videre som konstituert daglig leder.
Hun blir dermed klubbens første kvinnelige daglige leder, og vil i første omgang fungere i rollen ut 2026. Hun fortsetter i en deltidsstilling som tidligere, i tillegg til jobben i Nammo.
Raufoss IL Toppfotball har allerede ansatt Bent Dalby som ny daglig leder etter at Mats Thyli går av 1. juli. Samarbeidsavtalen mellom klubbene vil derfor bli en sentral arbeidsoppgave for begge parter.
Styreleder i Raufoss IL Fotball, Johannes Haavi Millerud, sier følgende om ansettelsen:
– Det er få som kjenner klubben, systemene og menneskene våre på den måten Siv Hege gjør. Hun har den nødvendige erfaringen til å håndtere både små og store saker i hverdagen. Det er svært positivt å få henne inn i denne rollen, og styret vil støtte henne fullt ut.
Det er kanskje ikke akkurat nødvendig å ønske velkommen, men vi ønsker henne lykke til i den nye rollen! 💛🖤