Marerittkvarter ødela poengsjansene

Etter en solid 1. omgang og uavgjort 0-0 til pause, raknet det fullstendig etter hvilen borte mot Sandnes Ulf. Tre mål i løpet av under kvarteret sørget for at vi ikke fikk med oss poeng hjem fra Østerhus Arena.

Annonse:

Klemensson vartet opp med en flott beinparade allerede etter drøye to minutter i en omgang der begge lag følte litt på hverandre uten å spille seg til sjanser det første kvarteret. Da dro Zekhnini seg inn fra venstresiden, men avslutningen gikk dessverre over mål.


Flere gode forsøk

Like etterpå forsøkte Åsvestad seg med et skudd som ble blokkert, før Nico Fremstad fikk seg en smell og sørget for en drikkepause i sommervarmen på Østerhus Arena.
Spillemessig var vi fullt på høyde med vertene utover i omgangen, og flere ganger yppet vi oss på gode kontringer. Bakover sto vi godt og hadde god kontroll, inntil Sandnes Ulf slapp til med en avslutning som gikk like utenfor etter en halvtime. Like etterpå var Zekhnini nok en gang på farten, men ble taklet i det han skulle skyte.
Dermed ebbet en jevnspilt 1. omgang ut uten at noen av lagene klarte å score. 


Marerittstart

Hjemmelaget gikk tøft ut etter hvilen, og omgangen var bare få minutter gammel da de fikk hull på byllen. Etter først og ha reddet to skudd, måtte Klemensson gi tapt da Sander Saugestad kranglet ballen i mål.
Og ondt skulle bli verre for Raufoss. Samme Klemensson rotet det utilgivelig til og ga Sandnes Ulf en gavepakke da Ole Sebastian Sundgot økte til 2-0. Marerittstarten på 2. omgangen ble fullbyrdet da Zifarlino Nsoni i praksis punkterte kampen med et kremmerhus fra distanse før timen var spilt.

Kontrollerte inn

Resten av matchen ble plankekjøring for hjemmelaget som kontrollerte kampen inn.
Vi byttet inn fire spillere, men klarte aldri å score på Sør-Vestlandet. I stedet hindret keeper Klemensson oss fra enda et baklengsmål med en glimrende beinparade snaue kvarteret før slutt, mens Frøysa reddet på streken minutter seinere.
Fredag kommer Strømmen på besøk til Raufoss til siste serierunde før sommerferien.
Det blir en kamp der tre poeng vil bli ualminnelig godt tatt imot.

Fakta:

Sandnes Ulf – Raufoss 3-0 (0-0)
Mål:
1-0 Sander Saugestad (49), 2-0 Ole Sebastian Sundgot (54), 3-0 Zifarlino Nsoni
(58)
Gult kort: Torjus Engebakken
Laget: Anders Klemensson – Jørgen Sjøl (Jonas Selnæs 67.), Erik Frøysa, Alexander Achinioti, Aleksander van der Spa, David de Ornelas (Markus Aanesland 59.) – Eirik Åsvestad, Nicolai Fremstad (Jonas Dalen Korsaksel 67.), Torjus Engebakken, Rafik Zekhnini (Emil Sildnes 67) – Adrian Rogulj (Filip da Silva 85.).

Annonse fra Obos-ligaen:
Publisert: 27.06.2026
Skrevet av: Tommy Gullord / Foto: Marius Mykleset (arkiv)