Treningstips

Det er behov for å tenke kreativt for å holde formen vedlike for små og store fotballspillere i disse tider. Fotball er og blir et lagspill, og organiserte aktiviteter kan vi ikke drive med på ei stund. Myndighetene anbefaler at vi ikke skal være sammen med fler enn en eller to andre venner samtidig. Vi har samlet noen treningstips, og tar gjerne imot flere!

Det anbefales å ta seg løpeturer, sykle eller gå på ski. Det kan også være "bare flekker" på gårdsplasser der man kan drive med ball. I gamle dager var garasjeporter et yndet sted å stå med ballen å øve pasning, heading og skudd. 

Spillerutvikler Kai Erik Moen (bildet) som også til daglig underviser på Idrettslinja på  Lena Valle vgs. har delt dette treningsprogrammet for ungdom fra 14 år.Sjekk ut lenken

Lillestrøm Sportsklubb sitt akademi har også delt et godt program som passer fint. Kai Erik anbefaler å bruke de to i kombinasjon. Sjekk ut på LSK sin hjemmeside her.

NFF oppfordrer aldersgruppa fra 6-14 år om  å øve ferdigheter til minimerket og teknikkmerket. Lenken til det finner du her.

NFF anbefaler også E-sport som mental trening og for å øve opp taktiske ferdigheter, som f.eks spille FIFA.  I kombinasjon med fysisk trening har dette god effekt. Her er det også turneringer det går an å melde seg på der du ikke trenger å treffe andre men kan sitte hjemme og spille. Det blir arrangert eFotballturnering i regi NFF til helgen med påmeldingsfrist 18. mars. Påmelding og mer info her.

Se også Gamer.no

Følg også med på det som skjer hos Raufoss eSport.

Lykke til! 

Annonse fra Obos-ligaen: