Raufoss Fotball i medvind også utenfor banen

Raufoss Fotball har som kjent fått en god start på sesongen, både for vårt herre og damelag. Men det er ikke bare sportslig klubben vår er i medvind i dagen, også utenfor er det full fart i seilene.

Annonse:

For etter at vi i nylig signerte våre to ferskeste avtaler med henholdsvis Hadeland Gjestegård og Hurtigruta Bilglass, teller klubbens samarbeidspool nå hele 87 bedrifter. 

Dette er en kraftig forbedring fra foregående år(ca 60 samarbeidspartnere i ’17). Samtidig er det fortsatt dialog med flere potensielle partnere og målet som ble satt hos administrasjonen foran årets sesong om å nå 100 partnere i jubileumsåret, virker til å være høyst oppnåelig.

Ifølge daglig leder Bent Dalby er ikke dette tilfeldig. Etter fjorårets sesong ble det besluttet å etablere en egen markedsgruppe som utelukkende skulle jobbe mot gamle og nye samarbeidspartnere samtidig som man ønsket å øke volumet i antall samarbeidspartnere.

I dag teller markedsgruppen 12-14 personer, og gruppen har siden nyttår jobbet målrettet mot å løfte antall, innhold, og tilbudet til samarbeidspartnerene.

Lærer av de beste

Gruppen tok tidlig kontakt med Storhamar Hockey, hvor man fikk muligheten til å lytte, lære og se hvordan de har jobbet i de siste årene. Klubben vant som kjent ”bøtta” i år og har utviklet seg til å bli en av de beste klubbene uansett idrett i innlandet.    

-Den kanskje største endringen i forhold til tidligere års markedsarbeid i tillegg til etableringen av markedsgruppen, er arbeidet med å skape innhold for våre partnere, utover det å være en ren sponsor sier Tor Ole Karlsen, medlem i markedsgruppa.

-Vi arrangerer i dag sponsortreff foran hver a-kamp for herrer hvor samarbeidspartnerne, store som små, er velkomne. Vi serverer noe å spise og drikke samtidig som en eller flere partnere får mulighet til å presentere sin bedrift.  Sånn sett knytter vi bedrifter tettere sammen.  Her er det stort potensiale.  

På sponsortreffene kommer også trenere inn før kampen og forteller om sine forventninger. Noen ganger forsøker vi også å få inn personer som enten har en relasjon til lagene, eller som kan gi verdifull input til samarbeidspartnerne også sier Karlsen.    

Foto: På Sponsortreff. Bård Flovik (Alta) og Christian Johnsen intervjues av Terje Solbakken.  

Alle skal med

Markedsgruppen har foran årets sesong, valgt å ikke differensiere sponsorene ut i fra størrelse.  Alle -store som små skal få en verdifull opplevelse av å støtte Raufoss. Derfor har alle samarbeidspartnere tilgang til sponsortreffet før kamp.   

-I tillegg vil det bli sendt ut nyhetsbrev, arrangert sponsortur (nå nærmest til Fredrikstad 3. juni), og arrangert næringslivsseminar til høsten. Vi er også i dialog med Storhamar Hockey for å se på muligheten til et større felles samling for alle våre partnere. Noe som i så fall vil være unikt i norsk sammenheng. Samarbeid og å spille hverandre gode gjelder både på og utenfor fotballbanen, sier Karlsen.   

Stor interesse

Dalby og Karlsen kan fortelle at det er stor interesse for klubben om dagen. 

-Blant våre snart 100 sponsorer finnes det både små og store, lokale og litt mer regionale forankrede partnere. Vi har også fått henvendelser fra partnere som ønsker å inngå et samarbeid med oss, sier Dalby.

Et synlig bevis på at man han kommet langt i omdømmebyggingen og identifiseringen av klubben, og at Raufoss Fotball er en særdeles sprek 100-åring.

Fortsatt plass til flere

Om du eller din bedrift er interessert i å vite mer om mulighetene i det å være en partner med Raufoss Fotball, så ta kontakt med Bent Dalby på tlf 91182666, eller noen av de som jobber i markedsgruppen.

Markedsgruppens medlemmer pr. idag:

Bent Dalby, Tor Ole Karlsen, Roy Jakobsen, Vegard Jensrud, Trond Gulbrandsen, Asgeir Sveen,  Jørn Kirkeby, Finn Arne Børresen, Tor Halvorsrud, John Aaslund,  Hege Teig, Ole Kristian Nyhus, Anders Wold Leirdal, Håvard Nome.

Annonse fra Obos-ligaen: